בשבחי החיפזון

למה נאמר על בני ישראל שהם יצאו ממצרים ״בבהילו״? בבהלה? לא, בחיפזון, מסביר הרב אוהד תירוש. חיפזון שהוא שינוי סדרי בראשית והזמנה לתנועה נפשית לקבלת שינוי

״בבהילו יצאו אבותינו ממצרים״. כך נפתח ליל הסדר בחלק מעדות ישראל. בבהילו – בבהילות. בלשון התורה: בחיפזון. לא בהלה ופחד. לא היסטריה. בהילות שהיא חיפזון. ״ואכלתם אותו (את קורבן הפסח) בחיפזון, פסח הוא ל-ה׳׳״. הבהילות הזו, אומר הרב אוהד תירוש בשיחה המובאת בראש העמוד, היא עמדה נפשית הקוראת את השינוי ונענית לו. היא תנועה נפשית. הבהילות הזו מוכרת לנו היטב עוד הרבה לפני יציאת מצרים. היא מוכרת עוד מאברהם אבינו, שמול הקריאה האלוקית ״לך לך״ נענה לה ויוצא לחצות נהר, להיות אברהם העברי. כשם שאברהם אבינו נענה להזמנה אל השינוי ויצא מאור כשדים, כשם שבני ישראל יצאו ממצרים, כך ההגדה פותחת ומזמינה אותנו לצאת לדרך של שינוי, קוראת לנו לעשות שינוי לקראת עולם מאמין יותר ומוסרי יותר.

- אולי תמצאו עניין גם בכתבות האלה -

פרסם תגובה

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *