משאלה אחת בלבד

אנחנו רוצים הרבה דברים, אבל תפילה היא לא רשימת מכולת. איך נצליח להסיר את כל השכבות, ולהבין מה הבקשה הגרעינית והפועמת בנו? חלק ד' ב"מדריך לתפילה"

החלק הבסיסי ביותר בתפילה, לאחר שאמרנו תודה, הוא הבקשה. יותר מכך, אנחנו מזהים הרבה פעמים את המילה תפילה עם בקשה, אבל לפעמים מרוב בקשות, מאחר ויש לנו הזדמנות, אנו מנצלים אותה להקראת רשימת מכולת. הבקשה הבודדת כבר אינה מופיעה במלוא עצמתה.

לכן, כדאי להתאמן על היכולת לבקש באופן ממוקד בקשה אחת בלבד. כדי לברר עם עצמנו מה אנחנו באמת רוצים, ניתן להיעזר בחבר ש"יילד" את התפילה מתוכנו, ניתן לכנות אותו "דולה של תפילות". לא תמיד אנחנו עצמנו יודעים מה בעצם אנחנו רוצים, כי אנחנו רוצים, כל הזמן, כל מיני דברים, אבל כשמישהו שואל אותנו "מה בעצם אנחנו רוצים", זו מילה שבכוחה ליילד את הבקשה הפנימית.

וכך התהליך הזה יראה אצלי, למשל: אם מישהו היה שואל אותי מה הבקשה העיקרית שלי, מה אני מבקש, הייתי קודם כל מבקש חופש. ואם הוא היה ממשיך לשאול, למה אתה מבקש חופש, מה בעצם אתה מבקש, כשאתה מבקש חופש? הוא היה מגלה שבעצם אני מבקש נחת, כי כשאני בחופש, אני לא נמצא תחת מערכת לחצים ואני לא צריך לרצות אף אחד (מרצה זה ההפך מרוצה). אז בעצם הבקשה שלך היא נחת? הוא ישאל, ולמה אתה צריך נחת? ואז בעצם יתברר שמאחורי בקשת הנחת, אני בעצם רוצה להיות מחובר לעצמי, לבוראי, לנשמתי, חיבור שיכול להתרחש רק כשיש לי פניות הנפש. אז הבקשה, שהתחילה מחופש הגיעה, אחרי יילוד כפול, אל החיבור שהנשמה מבקשת.

אחרי שהבנתי מהי הבקשה הפנימית שלי, מה בעצם אני רוצה, אני פונה עם הבקשה הזו לקב"ה, ומבקש ממנו שיעזור לי להשיג אותה. אחרי שבקשתי פעם אחת, אני מבקש פעם ועוד פעם, כך אני מוסיף לבקשה את האיכות של התחנון. אדם שיודע להתחנן, הבקשות שלו נוכחות. הוא אדם שמסתובב בעולם כיצור מבקש. בארמית בקשה היא "בעי", מלשון בעיה, יש לי בעיה שהבקשה רוצה לפתור. כשאני לומד ליילד את הבעיה, ואת הבקשה האמתית שמאחוריה, אני יודע להביע אותה בתפילה באופן מדויק.

- אולי תמצאו עניין גם בכתבות האלה -

פרסם תגובה

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *