כשהגוף מפסיק לדבר

כשאתה אומר אני, למה אתה מתכוון, לאגו או לנשמה? עם מי אתה יותר מזדהה, עם התדמית או המהות? מיכי יוספי על הצום כמצפן רוחני, שבכוחו לפקס אותנו למקום הנכון
כשהגוף מפסיק לדבר

מהו צום?

צום הוא מלשון צמצום, אבל יש בתוכו עומק נוסף.

חכמנו אמרו: "לא היו ימים טובים לישראל כחמישה עשר באב וכיום הכיפורים". למה? מה עושה הצום?

הכח של הצום הוא לעורר את הצד הרוחני על פני הצד הגשמי. ככל שאני יותר מזדהה עם הגוף, אני בחווית נפרדות, ככל שאני יותר מזדהה עם הנשמה, כך אני פוגש באחרים את הצד המאחד, המשותף.

חלק מהתהליך של לקבל את האור המיוחד של יום כיפור הוא ע"י צום.

בספר התניא נאמר כך:
"ולכן, העושים כגופם עיקר ונפשם תפלה אי אפשר להיות אהבה ואחווה אמיתית ביניהם אלא התלויה בדבר לבדה". המילה "גוף" בדבריו מתייחסת לא רק לגוף הפיזי, אלא גם לצד האגואיסטי והיצרי שבאדם.

כל אדם צריך לבדוק היכן נקודת הההזדהות שלו. כשאדם אומר "אני" למה הוא מתכוון? לתדמית, לאגו, או לנשמה? ומה המחיר שאנשים שמזדהים עם האגו שלהם משלמים? לדברי התניא אין ביניהם אהבה ואחווה אמיתית, אלא אהבה התלויה בדבר, כלומר תלויה באינטרס משותף. הסוד לצאת מכך היא להשתיק את הגוף, לצום ולאפשר למימד הנשמתי להתגלות.

אדם שצם יודע שההתחלה קשה, הצום כרוך ביציאה מהרגל, אבל בהמשך מגלים את המתנות הרוחניות שהיום הזה מביא איתו, עד שלקראת סופו יש מעין רצון שהוא ימשך.

וטיפ קטן לצמים, קושי גדול יותר לצום קיים אצל אנשים שמרבים בשתיית קפה וצריכת סוכר, נסו למתן ככל היותר במוצרים אלה עוד טרם הצום.

- אולי תמצאו עניין גם בכתבות האלה -

  1. יפה

    אביבה שמר
פרסם תגובה

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *